mariafoto

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Maria Selberg - 30 januari 2011 16:49

på vår jord fick jag se i dag. Och inte bara en utan hela fyra stycken. Ni kan aldrig ana vad det är..?! En liten ledtråd- det är inte en ren.. men tack vare den och att den var död så fick jag chansen- äntligen!



Kungsörn!!! min absoluta favoritfågel, men har aldrig haft chansen att se den på nära håll. Tyvärr blev inte resultatet vad man kunde önska. Dom blev inte jätteglad när man stannade bilen och stack ut kameran.. Fort var dom försvunna, hann inte ens få in fokus på någon av dom. "tvingade" min make att vända om och lydig som han är så gjorde han det också.. Allt för att jag, hans krävande och fågelgalna hustru skulle bli nöjd. Han kanske hade någon baktanke med det   vad vet jag..?!

kärringen hans blev iallafall nöjd.. När bilen var vänd och vänd igen så såg vi två av dom, sittandes i var sin hög tall. Värdelös bild- men jag har iallafall äntligen sett och fått åtminstone baksidan på örnen på bild!

   e


inte mycket att skryta om kan tyckas... Men för mig är det hur stort som helst.. Nu äntligen vet jag var jag ska tillbringa hela våren, sommaren och hösten.   Kanske får man den där bilden med stort B!!!Det är mitt mål iallafall..


Ja just det, vi var ju och åkte slalom, det var ju därför jag äntligen fick se detta mäktiga djur. Men det känns helt ovissentligt nu. Kul hade vi även om jag fick sitta mest med min tjurige son som inte var så intresserad av att måsta ha osköna skor på sig en hel dag.. ja, ja man kan inte få allt, jag vet. 


      

inte så mycket slalom, men en väldigt fin kyrka tycker jag.. Det var vad man kunde roa sig med när man inte "fick" åka slalom.. Lillgrabben tyckte att mamma var jätte kul, som ville stanna och fota lite var stans... Så är det- antingen så åker man slalom och har kul, eller annars så får man vara med mamma när hon fotar- så enkelt är det... 


Ha en trevlig Söndag!!! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards