mariafoto

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

porträttfotografering

Av Maria Selberg - 14 februari 2011 20:55

Här kommer lite bilder på min granne Emma. Hon fick agera försökskanin i fredag.

Porträtt är något som jag tycker är rätt så svårt, men skulle vilja bli bra på, så det är bara att öva mer och hoppas att Emma kan tänka sig att ställa upp fler gånger.

http://svartvitt.mariaselberg.se/#19

 
 
Carina

Carina

15 februari 2011 06:41

Snyggt jobbat!! Fina foton.

http://cananpysslar.blogspot.com

 
Corina

Corina

15 februari 2011 07:48

Ljuset är viktigt i porträttfotografering, snyggt jobbat men mycket kvar att lära :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

Maria Selberg

15 februari 2011 08:32

Snart är det din tur att vara "försökskanin"....

 
Spanaren

Spanaren

15 februari 2011 08:53

Kan inte det här men jag ska ändå säga vad jag tycker ... om jag får *ler*. Ansiktet försvinner på något sätt ... du måste jobba mera för att få fram ansiktet med att öka skärpan eller ljuset där. Nu ser man kroppen men ansiktet försvinner ... gör så även på halvkroppsbilderna. Stilig kvinna och annars så är dina foton inte alls dåliga men ... Ska det vara porträttbilder så ... /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Maria Selberg

15 februari 2011 09:21

Jag är ju i övningsfasen, så alla kommentarer, ris och ros är så välkomna.. Man måste börja någonstanns och sen öka för att bli bättre.. Jag är rätt så nöjd över mina första "porträtt"bilder och trodde att jag skulle misslyckas totalt.. Det är ju inte riktigt som att fota träd eller vyer, då har man ju chansen att påverka på ett annat sätt. Nästa gång porträttsfotograferingen ska utföras hade jag tänkt att "plåga" Corina, och då får du gärna skriva vad du tycker var sämre eller bättre. Man lär så länge man lever.. och övning ger färdighet heter det ju.. kramar och tack för kommentarerna

 
Håkan

Håkan

15 februari 2011 11:36

Jag blev väldigt impponerad av de här bilderna. Porträtt är ju jättesvårt. Bra koll på skuggorna också. Har du såna där reflektorskärmar eller? Stilig granne, för övrigt :-)

http://kemimannen.wordpress.com

Maria Selberg

15 februari 2011 12:39

tack för din kommentar. Jag håller med dig om att porträtt är svårt- och just därför vill jag bli bättre på det.. Det är bara att öva på. Jag har tyvärr inte några reflektorskärmar att tillgå, utan det blev hederligt blixt, stativ och kamera arbete. Jag ska hälsa grannen :)

 
Skrivmoster

Skrivmoster

15 februari 2011 12:50

Jag har ingen som helst kunskap i fotografering så jag ska inte ens yttra mig. Men jag gör det som amatör och tycker att du varit duktig. Att ha en villig och tålmodig granne är inte fy skam! Bravo tjejer! Din granne ser så nöjd ut så jag förstår att ni hade trevligt! Lycka till! Kram!

http://www.skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Cecilia

Cecilia

15 februari 2011 13:01

Hej :)
Snygga bilder :)

Tack för infon om bloggplatsen!
Mvh Cecilia

http://www.creativelines.se

 
Ingen bild

Grannen

15 februari 2011 16:51

Jag tycker att du gjorde att bra jobb...med tanke på objektet ;)

Maria Selberg

15 februari 2011 19:49

ha, ha.. hörru du grannen.. objektet var det inget fel på.. Men jag vill gärna öva lite mer och även testa ett annat objektiv som jag tror skulle fungera bra. kramar

 
Spanaren

Spanaren

15 februari 2011 18:19

Bra Maria att du tar det på rätt sätt ;-) Tror att det är mer än svårt och att träning ger färdighet. Utan kommentarer så kan vi inte heller bättra oss ... gäller mig och dig och du och ni osv/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Maria Selberg

15 februari 2011 19:49

ris och ros är väldigt bra, så länge man lär av misstag och det man gjort bra.. kram på dig

 
Corina

Corina

15 februari 2011 20:00

Hahaha,ja om du hade tänkt ha mig som modell får du verkligen jobba för mera icke fotovänligt objekt får du leta efter :)

http://corina.bloggplatsen.se

Maria Selberg

15 februari 2011 21:45

du har väl fastnat på bild mer än en gång?!.... men att du inte gillar att stå på den sidan kameran, det vet jag.. Men det som inte dödar- det härdar.. Då får både du och jag öva på sånt som är lite svårt.. :) kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Selberg - 2 januari 2015 21:33


Tydligen ett av dom längsta vinterdvalorna någonsin. Ser att jag tydligen har sovit i över ett år..    nytt år är det dock. Samma sorts vinter som förra verkar det bli. Skridskor och spark blir förmodligen det mest använda "fordonen" även detta ...

Av Maria Selberg - 28 december 2013 21:16

när man har roligt...   vipps så har flera månader gått utan man varken klarat av att lägga ut några bilder ett litet textinlägg här på bloggen. Jag kan ju iallafall- till mitt försvar- säga att kameran har varit på annan ort samt även flera obje...

Av Maria Selberg - 23 augusti 2013 07:11

En arbetsvecka har gått, och äntligen är det fredag och en härlig helg väntar. Suttit med ett gäng bilder i photoshop och mixtrat lite den senaste veckan, men allt går så långsamt...  Man hinner inte så mycket när man bara hinner dutta en halv timme ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 14:18

  (Klicka på de små bilderna för att se dom i större format)                                 ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 07:55


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards