mariafoto

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

10 000

Av Maria Selberg - 17 februari 2011 10:21

Hur många steg går ni per dag?? Det sägs ju att man ska hinna pinna på minst 10000 steg/dag. Hur många jag går- har jag ingen aning. Men i mitt arbete blir det inte speciellt många, gissar jag. Nästa vecka ska jag testa, får låna en stegräknare av en kollega så jag får koll på hur mycket jag minst bör gå efter en arbetsdags slut.


Tog en långpromenad i går kväll. Termometern visade på -20, det var alldeles vindstilla och fullmåne. Vackert!!!

    

Har en tendens att vägra ha på mig handskar, så även i går. Greppade stavarna och tjavade på i rask takt med Rix i öronen. Kände att tummen i höger hand var lite, lite kall från början, men fick snabbt igång blodcirkulationen och då även värmen. Blev nästan för varm.. om man nu kan bli det denna vinter?!

Promenaden varade i nästan en och en halv timme, innan gubben började efterlysa mig.. Tur att man behövs i bland!   


Snart är det helg igen!  Ska försöka mig på lite fotografering har jag tänkt. Får se om någon tapper kan tänka sig att ställa upp som "modell" eller om jag måste "tvinga" någon..   (Riktigt så hemsk är jag nog inte, men nära....)


Sen ska vi på parmiddag på Lördag kväll, det tror jag bli urtrevligt! Kanske det finns något frivilligt fotoobjekt där???? Om inte annat så lär det nog bli god middag, god dryck och trevligt sällskap, inte helt fel det heller.....


Ha en underbar Torsdag!





 
 
Corina

Corina

17 februari 2011 11:38

Jag går hur mycket som helst en dag jag arbetar ! Brukar bara behöva runt 4000 steg när jag kommer hem igen :) Har testat zumba idag, skitkul och svettigt som bara den....perfekt träning !

http://corina.bloggplatsen.se

Maria Selberg

17 februari 2011 12:03

och vad i hela friden är det??? kramar

 
Corina

Corina

17 februari 2011 12:22

Ett sätt att träna med hjälp av dans.Man jobbar exakt med hela kroppen och är skitroligt ! Man kan också boka zumbatider på vissa gym numera också....

http://corina.bloggplatsen.se

 
Carola

Carola

17 februari 2011 15:29

Hej!
Så roligt att du kikade in hos mig!
Jag har inte orkat va så mycke på datorn just nu!
P.g.a min pappas bortgång och att min hälsa inte är bra just nu men har läkare som kollar upp mig!
Jag har testat 10 000 steg och det är en hel del men du fixar ju det galant om du går en och en halv timme extra! Heja dig!!!!
Kram

http://www.123minsida.se/fotofixfritid

 
Ingen bild

Berit Gabrielsson

17 februari 2011 20:23

Hej Maria,Själv promenerade jag igår kväll i månskenet. Var nog närmere 20 minus...men lika fullt härligt. Jag behöver komma i kontakt med dig. Kan du maila mig ?
berit.gabrielsson@telia.com

Maria Selberg

18 februari 2011 07:22

Härligt med en promenad i månskenet. Var själv ute i gårkväll också, men dock en liten sväng.. Hade en sån där "mysig" städdag hemma, så tiden räckte inte riktigt till..

Har mailat dig!

 
Spanaren

Spanaren

18 februari 2011 09:43

Har ni blida hos er? Minus 22 som varmast igår mitt på dagen plus lite blåst. 32 grader som kallast i natt och just nu 27 grader.
Har 2 stegräknare men ... det gäller att hitta en plats att sätta dom på också bland alla kläer. Gick och gick en gång men räknaren hade inte kontakt på rätt sätt så den visade bara några få steg *gapskratt* Ha en bra fedag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Maria Selberg

18 februari 2011 10:08

nej, vi ligger nog inte riktigt på samma minusgrader som ni, men bra nära. Igår när jag gick så var det -22. Men det har nog bara varit -25 som kallast de närmaste dagarna. Nästan vårgrader:) Längtar tills man kan gå utan att behöva ha halskrage, och underställ... men det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder...:) kramar

 
Spanaren

Spanaren

19 februari 2011 09:40

Gillar din humor *gapskratt* /krma

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

20 februari 2011 09:00

Vilken fin mån bild.Jag lyckades då aldrig med att fota en måne.Ja det blir nog rätt många steg för mig per dag.Kanske man skulle skaffa sig en stegräknare och kolla.Hoppas du hittade någon modell.
Ha en bra Söndag!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Maria Selberg

20 februari 2011 15:18

Tack för dina fina ord. Månen är så vacker och man blir glad när man lyckas fånga det vackra. kramar

 
Spanarens

Spanarens

20 februari 2011 12:07

I dagens Aftonblad visas Vindelörnen upp som parar sig ... säkert samma örn/örnar som du såg. Ville bara säga det/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Maria Selberg

20 februari 2011 15:17

Tack för informationen. Ska kolla. kramar

 
Spanaren

Spanaren

20 februari 2011 16:15

Visst var hans bild bra?
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Maria Selberg

20 februari 2011 20:09

Han har gjort ett flertal inlägg i tidningen om dessa underbara djur. Bilderna var helt fantastiska.Tänk om man skulle få chansen att följa med någon gång..... :) kramar

 
Spanaren

Spanaren

21 februari 2011 08:46

Att fråga kostar ingenting ;-)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Selberg - 2 januari 2015 21:33


Tydligen ett av dom längsta vinterdvalorna någonsin. Ser att jag tydligen har sovit i över ett år..    nytt år är det dock. Samma sorts vinter som förra verkar det bli. Skridskor och spark blir förmodligen det mest använda "fordonen" även detta ...

Av Maria Selberg - 28 december 2013 21:16

när man har roligt...   vipps så har flera månader gått utan man varken klarat av att lägga ut några bilder ett litet textinlägg här på bloggen. Jag kan ju iallafall- till mitt försvar- säga att kameran har varit på annan ort samt även flera obje...

Av Maria Selberg - 23 augusti 2013 07:11

En arbetsvecka har gått, och äntligen är det fredag och en härlig helg väntar. Suttit med ett gäng bilder i photoshop och mixtrat lite den senaste veckan, men allt går så långsamt...  Man hinner inte så mycket när man bara hinner dutta en halv timme ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 14:18

  (Klicka på de små bilderna för att se dom i större format)                                 ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 07:55


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards