mariafoto

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

17637

Av Maria Selberg - 24 mars 2011 09:15

ja, så fruktansvärt många bilder låg och skräpade på datorn i går innan min stora rensning. Inte konstigt att datorn har varit lite seg och bråkig..

Jag har ju haft de flesta på en extern hårdisk också, men inte tagit bort de från datorn- kan tyckas lite korkat, men så är jag..

Nu känns det som om jag är på god väg till en uppstädad och fräsch dator i allafall. Dax för att fylla på den på nytt, med nya bilder!


Skulle vilja införskaffa lite nya fotoprylar också..Väldigt sugen. Får se om ekonomin vill det samma snart, för då brakar det loss! Foto är en fruktansvärt dyr hobby, det vet jag. Men ridsport, hockey mm är ju inte heller så billigt. Man ska göra det man tycker om, och i mitt fall så är det ju foto som är min livskvalite´höjare..(Familjen kommer ju i första hand, men nu var det ju intressen jag pratade om...)


Hur mycket får en hobby kosta?? Finns det något tak?? Vad är skillnaden mellan en hobby och en livsstil?


Under hela min uppväxt tid så har jag varit en hästtjej. Mamma och pappa såg till att jag och mina syskon hade var sin häst och följde med på div tävlingar. Det kan inte ha varit billigt?! Man funderade inte ens på att sitt intresse då kostade skjortan för ens föräldrar. Nu när man har vuxit upp och börjat inse att pengar inte växer på träd, så förstår man inte hur det gick ihop?...


Ja, ja.. Tacksam är man ju för att man fick chansen att hålla på med hästar och ridsporten under sina ungdomsår, nu nöjer jag mej med att rida min kusins häst en gång i veckan. Betydligt bättre ekonomiskt och tidsmässigt.


hoppas att ni har/får en bra Torsdag!






 
 
Corina

Corina

24 mars 2011 11:33

Det kostar att ligga på topp.....

http://corina.bloggplatsen.se

Maria Selberg

24 mars 2011 12:02

Så sant, så sant, kära granne!

 
fjällripan

fjällripan

24 mars 2011 13:07

Oj! det var en hel del bilder...jag har också samlat på mej en massa, ibland funderar jag på vad man ska göra med alla foton, jag framkallar inte ens alla längre. Men det är ju så kul att fota och det vill man ju inte sluta med. Det är väl lite därför som det är kul med bloggen tycker jag, att man kan använda dom där :)
Ha en bra dag!

http://susannelind.bloggplatsen.se

Maria Selberg

24 mars 2011 13:28

jag framkallar väldigt mycket, men det blir ändå en hel massa som ligger kvar och skräpar. Men nu kanske det börjar ordna upp sig. Ska fortsätta med det sista i kväll. kramar

 
Spanaren

Spanaren

24 mars 2011 14:09

Ett gissel ibland att hitta igen det man söker när man har sparat ned dem i usb-minnnen osv.
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Micke

Micke

25 mars 2011 16:07

Ja många bilder blir det :-)
Tog en sådan där rensning själv här i höstas, ja bilderna före dom låg på dvd på datorn och en annan hårdisk. Tog mig i kragen över en helg och städa upp allt och fann väldigt många bilder som jag trodde inte var kvar :-)
Visst är foto en relativ dyr hobby tycker jag, men det finns säkert andra saker och hobby som är dyrare, motocross t.ex .-) som jag själv var aktiv i tidigare som hobby bara vill jag tillägga. Nej man ska nog hålla på med sånt som man tycker är roligt (förstås) sedan bestämmer man själv hur mycket den hobbyn ska eller få kosta och köper in när man känner och har råd med det.
Ha en trevlig helg
mvh micke

http://diarullen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Selberg - 2 januari 2015 21:33


Tydligen ett av dom längsta vinterdvalorna någonsin. Ser att jag tydligen har sovit i över ett år..    nytt år är det dock. Samma sorts vinter som förra verkar det bli. Skridskor och spark blir förmodligen det mest använda "fordonen" även detta ...

Av Maria Selberg - 28 december 2013 21:16

när man har roligt...   vipps så har flera månader gått utan man varken klarat av att lägga ut några bilder ett litet textinlägg här på bloggen. Jag kan ju iallafall- till mitt försvar- säga att kameran har varit på annan ort samt även flera obje...

Av Maria Selberg - 23 augusti 2013 07:11

En arbetsvecka har gått, och äntligen är det fredag och en härlig helg väntar. Suttit med ett gäng bilder i photoshop och mixtrat lite den senaste veckan, men allt går så långsamt...  Man hinner inte så mycket när man bara hinner dutta en halv timme ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 14:18

  (Klicka på de små bilderna för att se dom i större format)                                 ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 07:55


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards