mariafoto

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Vackra helg

Av Maria Selberg - 11 april 2011 09:46

Helgen har sprungit i väg i 120 som vanligt. Har dock hunnit med lite fotografering och promenader.

Skulle försöka fota fasanen som är och vandrar uppe i skogen ovanför oss, men den var inte någon fotovillig krabat. Däremot fastnade några andra:


  Vårt vackra vårtecken: Tofsvipan! Äntligen är våren här.       Sen fick jag chansen att fota och se Tornfalken. Åtminstone var det vad jag kunde urtyda från detta långa avstånd. Inte jätte frivillig till att bli fotad, och inte på nära håll. Dom är ju ganska snabba de där fåglarna.     Rätta mig gärna om jag har fel.. men färgen, det mörka under ögat och vingfärgen på ovansidan tyder på Tornfalken, tycker jag iallafall..      En hackspett ville vara med på ett litet hörn.. Där kunde man komma betydligt närmare..              

Ännu ett vårtecken! Vackra ståtliga fåglar    

  Och hjärpen ville också visa sig igen. Lika vacker som vanligt             

De söta rådjuren såg också ut att ha det ganska bra.. 

  

Och sen den här lille rackaren..


En riktigt djurrik dag med kameran kan man säga. Det var bara lite synd att inte Fasanen också ville vara med. Nya bilder till fågelalbumet blev det iallafall så lite glad känner man sig. Kanske inte den bästa kvalliten på alla, men med det objektiv som jag har så blir det inte bättre än så här på långa avstånd.


Hoppas att helgen varit bra för er alla och att ni får en bra vecka!

 
 
Agneta

Agneta

11 april 2011 11:25

Vad mycket djur du har sett!! Det är ju en sak att se dom, men du har lyckats fånga dom på bild också! Jag hade en fasan hos oss ett år och jäklar vad jag jagade honom med kameran! Till slut blev han trött på mig och kapitulerade. Bilder finns på min blogg om du går in i sökfunktionen och söker på fasan. (30 april 2007)

http://www.nogg.se/semestersol

Maria Selberg

11 april 2011 12:01

Hej! Jag ska gå in och söka.. Hoppas att du kryar på dig snart.

kramar

 
Corina

Corina

11 april 2011 13:46

Tycker inte alls synd om dig för att du får vara inne.....du är ju ledig helgerna i alla fall....jag jobbar varannan helg :) Nu har jag min "helg", rättvist eller ?
Såg inte till ett levande väsen på min runda idag :) Dom är nog bara ute på helgerna tydligen....kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

Maria Selberg

11 april 2011 14:44

Lite synd om mig är det.... Det är ju så varmt och skönt ute idag...
Men som du säger.. jag har ju alltid helgerna, men på något konstigt vis så är det ju alltid bättre väder under veckorna..
Jag tror att du bara hade otur när du var ute och gick, eller annars gick du omkring och sjöng och skrämde dom.. Jag har för mig att du brukar göra det när du promenerar :)) Skämt å sido..

Kram på dig och ha en härlig ledig dag ute i solen och värmen

 
Spanaren

Spanaren

11 april 2011 13:49

Så många djur du har sett. Har Tofsvipan kommit redan nu? Sångsvanarna hörde jag hos mig i förra veckan. Järpar ser jag lite då och då. En tjäderhöna såg vi för en vecka sedan. Spännare är jag inte så bra på att se vad det är på längt håll/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Maria Selberg

11 april 2011 14:36

Tofsvipan har varit här någon vecka, men kom på att jag inte har haft den på bild så jag passade på. Kram och tack för kommentaren trots att jag varit lite dålig bloggläsare själv.

 
Corina

Corina

11 april 2011 18:03

Hahaha....nä du jag sjöng inte alls utan gick tyst och lugnt runt berget :) Inte ens en sparv så långt ögat nådde.....fast å andra sidan finns ju annat trevligt att fota också. Fler bilder finns på min hemsida ...Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
fjällripan

fjällripan

11 april 2011 18:32

Men OJ vad du sett många djur! Roligt :)

http://susannelind.bloggplatsen.se

Maria Selberg

12 april 2011 09:08

En helt underbar dag! Sådana vill jag ha fler av. Kram

 
micke

micke

11 april 2011 22:43

Vilken lyckad dag du hade, många fina och trevliga bilder ifrån din tur :-)
vad fint du fångade svanarna i luften och vad trevligt att se järpen på så nära håll.
Mvh micke

http://diarullen.bloggplatsen.se

Maria Selberg

12 april 2011 09:02

Tackar, tackar. Jag tror inte att jag har lyckats med att få se så många olika djur samtidigt och dessutom få de på bild.
Får hoppas på fler sådana turer nu under våren.
Kram

 
Håkan

Håkan

11 april 2011 23:47

Jo men visst är det en tornfalk du har plåtat. Snyggt jobbat!

http://kemimannen.wordpress.com

Maria Selberg

12 april 2011 08:59

Tack. Jag hoppades på att du skulle skriva att jag hade rätt :)

kram

 
Babsan /Cats

Babsan /Cats

12 april 2011 19:20

Fina bilder och vilken tur du hade som lyckades fånga dessa på bild. Jag brukar stöta ihop med en amatörfotograf i Tyrestaskogen som tar fantastiska bilder. Jag hade en länk till honom tidigare på min hemsida, men tog bort länken eftersom våra politiska åsikter inte överensstämmer. Däremot är hans bilder utöver det vanliga. Han inspirerade mig att skaffa en ny kamera. Kolla på hans hemsida för bilderna är av hög klass. http://photoimagine.wordpress.com

http://www.weismann.zoomin.se

Maria Selberg

13 april 2011 09:10

Tack, jag ska kika in på hans hemsida senare.. Kommer inte åt den härifrån.

kramar

 
Caroline

Caroline

19 april 2011 15:40

Men så många fåglar, fina bilder! Jag är allt lite avundsjuk, så fort jag ska fota en fågel så flyger den iväg. Måste kanske lära mig att smyga bättre :)

http://livetpasvangen.blogspot.com

Maria Selberg

19 april 2011 15:48

Hej! Kul att du kikade in. Väntan och åter väntan är ganska bra recept på fågelfoton. Ibland sitter jag i bilen också och väntar ut dom.. Men vissa gånger så har man bara en stor famn av tur också. Sen att inte mitt objektiv alltid räcker till, det kan jag ju inte skylla på fåglarna, därav fotokvalliten på vissa bilder. kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Selberg - 2 januari 2015 21:33


Tydligen ett av dom längsta vinterdvalorna någonsin. Ser att jag tydligen har sovit i över ett år..    nytt år är det dock. Samma sorts vinter som förra verkar det bli. Skridskor och spark blir förmodligen det mest använda "fordonen" även detta ...

Av Maria Selberg - 28 december 2013 21:16

när man har roligt...   vipps så har flera månader gått utan man varken klarat av att lägga ut några bilder ett litet textinlägg här på bloggen. Jag kan ju iallafall- till mitt försvar- säga att kameran har varit på annan ort samt även flera obje...

Av Maria Selberg - 23 augusti 2013 07:11

En arbetsvecka har gått, och äntligen är det fredag och en härlig helg väntar. Suttit med ett gäng bilder i photoshop och mixtrat lite den senaste veckan, men allt går så långsamt...  Man hinner inte så mycket när man bara hinner dutta en halv timme ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 14:18

  (Klicka på de små bilderna för att se dom i större format)                                 ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 07:55


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards