mariafoto

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Maria Selberg - 5 september 2011 15:37

Nu har vi varit utan internet på hemdatorn i fem dagar.. Ni ska veta att det är "sorg" i familjen- kanske inte jag främst, men man "saknar inte kon förrän båset är tomt".. På Onsdag kommer det förhoppningsvis ett nytt modem så att det ska börja fungera igen.. "jippi"!!


En datalös kärring i sina "bästa år" önskar er en trevlig måndag kväll!

Av Maria Selberg - 5 september 2011 10:50

Helgen har spurtat på som vanligt. Man har inte hunnit gjort något nästan alls..

Samma stora tvätthög ligger kvar på samma ställe och lika otvättat som före helgen. Golvet är lika grusit, blommorna ser lika "lessna" ut.. Så vad har man gjort då denna helg? Om jag ska vara helt ärlig, så kommer jag inte ihåg.. Ingen alkohol kan man skylla på heller..Har fått den här vanliga förkylningen som brukar infinna sig när skolan har startat. Snörvlar och hostar omvartannat, lite tung i huvudet.

Ronja är fortfarande en hejare på att leta trattkantereller. Har ramlat över flera nya halvstora områden i helgen. Lite varierande storlek på dom bara, vissa är stora och fina medans andra är så små och ynkliga. Dom stora plockar jag och de små får växa till sig. Man får hoppas bara att man hittar tillbaka dit någon fler gång, för det är ju inte riktigt säkert. Mitt lokalsinne är inte riktigt så bra som man kan önska alla gånger. Fick det bevisat för mig i gårkväll då jag lyckades virra bort mig helt i våran lilla skog. Visst, det var bäcksvart, men nog tycker man att man kan veta från vilket håll man kom???? Men inte jag inte... Jag gick, gick och gick.. Helt plötsligt dök ett ljus upp där "mitt i skogen", vilket visade sig vara en gatlampa, och inte alls inne i skogen- Tala om vimsig! Skyller på förkylningen, eller svampsjuka... Jag hittade hem tillslut och ska nog ta med mig en GPS nästa sväng....


Ha en trevlig Måndag

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards