mariafoto

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Är lite vilse....

Av Maria Selberg - 5 september 2011 10:50

Helgen har spurtat på som vanligt. Man har inte hunnit gjort något nästan alls..

Samma stora tvätthög ligger kvar på samma ställe och lika otvättat som före helgen. Golvet är lika grusit, blommorna ser lika "lessna" ut.. Så vad har man gjort då denna helg? Om jag ska vara helt ärlig, så kommer jag inte ihåg.. Ingen alkohol kan man skylla på heller..Har fått den här vanliga förkylningen som brukar infinna sig när skolan har startat. Snörvlar och hostar omvartannat, lite tung i huvudet.

Ronja är fortfarande en hejare på att leta trattkantereller. Har ramlat över flera nya halvstora områden i helgen. Lite varierande storlek på dom bara, vissa är stora och fina medans andra är så små och ynkliga. Dom stora plockar jag och de små får växa till sig. Man får hoppas bara att man hittar tillbaka dit någon fler gång, för det är ju inte riktigt säkert. Mitt lokalsinne är inte riktigt så bra som man kan önska alla gånger. Fick det bevisat för mig i gårkväll då jag lyckades virra bort mig helt i våran lilla skog. Visst, det var bäcksvart, men nog tycker man att man kan veta från vilket håll man kom???? Men inte jag inte... Jag gick, gick och gick.. Helt plötsligt dök ett ljus upp där "mitt i skogen", vilket visade sig vara en gatlampa, och inte alls inne i skogen- Tala om vimsig! Skyller på förkylningen, eller svampsjuka... Jag hittade hem tillslut och ska nog ta med mig en GPS nästa sväng....


Ha en trevlig Måndag

 
 
Corina

Corina

5 september 2011 12:48

Om då någon undrar över varför jag inte följer med dig på skogspromenad så har dom då svaret klart å tydligt här ovanför.....man vill ju trotts allt komma sig hem:) De är ju en väldans tur att vi har mobiltäckning i alla fall.....*S*

http://corina.bloggplatsen.se

Maria Selberg

5 september 2011 14:05

jaha.. är det därför?! Men du har väl bra "hitta hem kompass" i din hjärna??! :)
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Selberg - 2 januari 2015 21:33


Tydligen ett av dom längsta vinterdvalorna någonsin. Ser att jag tydligen har sovit i över ett år..    nytt år är det dock. Samma sorts vinter som förra verkar det bli. Skridskor och spark blir förmodligen det mest använda "fordonen" även detta ...

Av Maria Selberg - 28 december 2013 21:16

när man har roligt...   vipps så har flera månader gått utan man varken klarat av att lägga ut några bilder ett litet textinlägg här på bloggen. Jag kan ju iallafall- till mitt försvar- säga att kameran har varit på annan ort samt även flera obje...

Av Maria Selberg - 23 augusti 2013 07:11

En arbetsvecka har gått, och äntligen är det fredag och en härlig helg väntar. Suttit med ett gäng bilder i photoshop och mixtrat lite den senaste veckan, men allt går så långsamt...  Man hinner inte så mycket när man bara hinner dutta en halv timme ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 14:18

  (Klicka på de små bilderna för att se dom i större format)                                 ...

Av Maria Selberg - 21 augusti 2013 07:55


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards