mariafoto

Alla inlägg under oktober 2011

Av Maria Selberg - 25 oktober 2011 14:49

Nu har jag tänkt att göra nya förstoringar som jag ska sätta upp på väggen.

Ramarna (utan foton) har jag haft i.. ja, för länge...

Därför behöver jag din hjälp!


Vilken är din favorit??


               

1. solnedgång




   

2. Fjälltoppar




3. rinnande vatten




    

4. Syterpasset




    

5. Syterpasset 2



    

   

6. Ladan 




7. Braket. Vattenfall




 

8. två små vattenfall



  

9. Drömmande....




        

 

Omröstningen Vilken bild ska jag förstora? är en tjänst från fnul.se där du enkelt kan skapa din egen läsarundersökning!

Av Maria Selberg - 25 oktober 2011 08:58

usch och fy vad jag är en dålig bloggläsare och bloggare för den delen.. Insåg att jag inte varit och hälsat på er på flera veckor! Skammen!

Jag skyller nog mest på hösten, tror jag.. Vill inte sitta inne, utan all ledig tid går åt att vara ute och vandra med hunden.. Blir så fruktansvärt trött när jag är inomhus! Det värsta är att nu vet jag att det här är bara början... Hösten och mörkret vill ju inte ge med sig än på flera månader.. Mörkt när man vaknar, mörkt när man kommer hem från jobbet- ja- mörkt hela tiden...

Kanske skulle fundera på att gå i ide´.. ngr månader...

 


Väldigt lite fotograferande har det också blivit.. Motivationen har liksom inte velat infinna sig, men känner att det kanske håller på att ordna upp sig på den fronten i allafall.

 


Garagestudion har blivit nerplockad också, och tyvärr inte uppsatt igen, trots att det skulle vara fullt möjligt. Lite stökigt där bara- och det kaoset måste jag nog ta tag i till helgen, för bilen borde ju faktiskt också få komma in i värmen snart.


Avlutar med ett foto på en liten stackare som förmodligen också längtar till våren och ljuset..

  

    










Av Maria Selberg - 10 oktober 2011 15:19

Alkotest? - Så här går det till i Norrland...
 
En polisbil rullade sakta fram utanför O´Learys i Gällivare precis efter stängningsdags. Precis då vinglade Pekka ut genom dörren, praktfullt på lyset och med bilnyckeln i högsta hugg. Polisbilen stannade och konstaplarna betraktade med häpnad hur Pekka beslutsamt kämpade sig fram mot parkeringen, där han provade nyckeln på inte mindre än fem bilar innan han hittade sin  egen och mödosamt tog sig in bakom ratten.

Där satt han sedan alldeles stilla i tio minuter, varpå han startade vindrutetorkarna (det var en vacker sommarkväll och inte ett moln på himlen). Därefter tände och släckte han strålkastarna några gånger, tutade och slog på och av varningsblinkern. Sen startade han motorn och la med ett skrapande i en växel. Bilen tog ett kort skutt framåt och motorn dog.

Han försökte några gånger till, alltmedan parkeringen tömdes på bilar. Till sist, när han var ensam kvar, lyckades han få bilen att börja rulla  framåt, tog sig ryckigt ut på gatan och satte kurs norrut. 
Poliserna, som väntat tålmodigt, slog nu på sirener och blåljus samt körde fram och stoppade Pekka och bad honom blåsa. Dom trodde knappt sina ögon när apparaten inte gav något utslag!
 -Du får lov att följa med oss och ta ett blodprov, det måste vara fel på apparaten, sa en av poliserna.
-Tvivlar jag på, flinade Pekka, det är jag som är lockfågel ikväll!

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 


4 kannibaler fick anställning på en myndighet, de lovade och bedyrade att hålla sig till matsalen under luncherna och bara äta "vanlig" mat. Det verkade funka ett par tre veckor, ända tills det uppdagades att en städerska försvunnit.
Efter förhör släpptes de 4, varpå den ene efteråt erkänner för de andra tre att det var han som ätit upp städerskan.
- "Är du inte riktigt klok!? Här har vi gått och vräkt i oss tjänstemän, konsulter, utredare och andra chefer och ingen har märkt nåt - och så sabbar du allt med att äta upp städerskan!?!?"




ÖNSKAR ER EN TREVLIG MÅNDAGEFTERMIDDAG!!




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards