mariafoto

Alla inlägg under maj 2012

Av Maria Selberg - 31 maj 2012 12:48



Är hemma och VABar i dag. Min lilla tjej vaknade med hög feber i morse.

         

                                       

 

Har gått igenom en massa bilder nu på morgonen, men annars så har inte så mycket annat hänt. Det blir helt enkelt en "slappar" dag i dag- och det kanske var på tiden?!


Önskar er en trevlig Torsdag 

Av Maria Selberg - 29 maj 2012 07:19

Våren är äntligen här och sakta börjar jag också vakna till. Bloggen har varit i dvala en längre stund nu, och inte har jag varit någon bloggläsare heller..

Sakta men säkert så känner jag att jag börjat vakna till så sakteliga. Sen har man ju hundra saker som töat fram också, så tiden räcker inte riktigt till, till allt. Jag har helt enkelt fått prioritera bort vissa saker. Alla foton ligger ju ändå på datorn och väntar tills det är dax, och det är ju tur. Har bytt ut/införskaffat lite nya fotoartiklar under dvalan också.. Perfekt inför helgen då min största utmaning inom fotografering är dax att utföras!!


  

Skogen och dess djur har också vaknat. Gökens ko-koande hörs lång väg på de dagliga promenaderna, vilket är trevlig musik för öronen :)                      

Ska försöka hinna med att uppdatera bloggen lite oftare nu framöver och Önskar er en trevlig Tisdag!


Av Maria Selberg - 3 maj 2012 10:10

 

  

Hyffsat fint väder har vi haft samt väldigt mycket lugn och ro- precis som en fjällresa ska vara!     

Ser ni små -människorna längst där uppe?? Det råkar vara min gubbe och min far som fick ett litet il och tog skidorna och började plågoturen upp, sen så blev det ju inte så mycket mindre plågsamt ner om jag förstod dom rätt.. Ganska brant och svåråkt med längdskidor, men dom kom iallafall ner oskadda och väldigt solbrända                   

Här är samma berg igen, men utan de små människorna :)   

På själva Valborg var det fruktansvärt blåsigt, vi kunde inte ens tända ngn brasa för den förflyttade sig hela tiden.. men rätt trevligt var det ändå. Barnen fick ju grilla i kaminen i stället... :)

   


Mitt nya objektiv fick vara på under hela resan. Och min slutsats är: att jag är helt ok nöjd även denna gång.

Visst är det skillnad på objektiv med fast bländare, men till det lilla fågelfotografering som man ändå pysslar med så får det duga för tillfället.. Det känns mer viktigt med ett skarpt objektiv vid porträttfotografering  odyl där man mera kritiskt kollar in bilden, eller annars får man vänta tills man blir rik någon gång och köpa en riktig värsting till fågerfotograferingen.. För tillfället så hoppas jag kunna införskaffa en vidvinkel snart, för det står nog näst på inköpslistan.Tamron 10-24 sägs ju vara helt ok,så det vore ju kul att testa någon gång.                      


Önskar er en trevlig Torsdag! 


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards