mariafoto

Alla inlägg under juni 2011

Av Maria Selberg - 30 juni 2011 07:25

Hej därute!

 

Sommaren och värmen gör verkligen att man INTE vill sitta inne vid ngn dator, inte jag iallafall.

Har jagat gräsklipparen nu i två kvällar i rad. Många steg blir det, bara för att styra omkring maskinen. Att klippa framsidan på huset visar sig att det avverkas 7000 steg bara där. Gräsklippning är bra, det är bara att konstatera!


Helgen kommer att gå i fotbollens tecken. Åker i väg efter jobbet i morgon med husvagnen packad med div bra-att-ha grejer. Vi får hoppas på bra väder även om det har varit nästan lite väl varmt förra året och året före det..


Vovven ska vara hos sin förra matte och husse under helgen. Jag tror att det skulle vara jobbigt för henne att springa mellan alla matcherna med en stressad  "matte" och sen så har dom nog saknat henne något fruktansvärt.


På lördagen är det 7 matcher som jag helst ska hinna med att se, åtminstone lite av varje. Tur nog så är det bara två matcher som krockar helt, annars så har vi ju iallafall ngr minuter emellan så man hinner rusa till nästa plan. Så kan det bli när alla tre barnen är med i olika lag under en Cup..

Söndagen såg inte så mycket bättre ut, men det är ju så fruktansvärt roligt så man glömmer ganska fort hur stressigt det är.


Ikväll så måste husvagnen packas och sen så det göras pannkakor för ett helt kompani. När det inte finns så mycket tid för att laga mat under Cupen så är Varmkorv med bröd och pannkakor ett väldigt bra alternativ, för något att äta måste dom stackars utsluta spelarna få..

 

Nästa vecka så smygstartar jag min semester, åtminstone en vecka. Sen blir det att arbeta i 3 för att sen igen ta semester. Det ska bli så skönt att få sova ut på mornarna och få sitta ute på altanen och mysa hela dagarna och titta på solnedgångarna på kvällarna! Kan man begära mer??

       

Hoppas ni har en bra sommar med sol och bad!






Av Maria Selberg - 23 juni 2011 12:20

Hej på er!


Liten kropp

svarta vingar med lite vitt, svart kropp

låter som en rovfågel

idogt ryttlande

rovfågelnäbb

smala korta vingar"armar" som utmynnar i breda kraftigt rundade vingspetsar men inga markerade "fingrar".



Är det någon som kan tipsa mig om vad denna  beskrivning kan vara för sorts fågel.


Har inte sett den själv, men så löd beskrivningen..


Tacksam för alla gissningar..


Av Maria Selberg - 22 juni 2011 13:11

Då var det dax igen!! Den årliga garagestädningen står på schemat denna helg.

Men denna gång så känns det ganska roligt. Halva garaget ska jag äntligen försöka bygga om till studio!! Har fått låna belysning med paraply av en väldigt snäll kompis.

Nu ska här övas!! Det gäller bara att få tag på någon/några frivilliga...?!


Midsommar ska också passera denna helg. Den ska tillbringas i min gamla uppväxtby tillsammans med släkt och vänner. En riktig tradition som är hur rolig som helst. Känner mig förväntansfull och sprallig!


Ja, ja.. Jag har varit DÅLIG på att lägga ut nya foton både här och på hemsidan. Men hemsidan är överfull och måste uppgraderas innan nytt och fräscht kan hamna där. Och sen har jag helt enkelt inte haft tid att gå igenom alla bilder som är tagna.. Jag gruvar faktiskt lite när jag tänker efter. Det blir ju fort ett helt gäng.

Det här med datorn har nästan inte hunnits med alls. Jag är mest ute och promenerar. Det är helt underbart att ha hund. Man tar sig ut även om det regnar eller blåser storm. Och många steg blir det. Nu förtiden behöver jag aldrig oroa mig att jag inte tar mig upp i 10000 steg/dag. Det slår man med råge. Och det har ju även visats sig på vågen. Mina 8 kg är bortblåsta!!!! Riktigt härligt, nu gäller det bara att få till det där med muskelmassan också, så är man nästan som ny!


Önskar er en trevlig Midsommar och en STOR KRAM!


Av Maria Selberg - 17 juni 2011 12:05

Har försökt att sammanställa lite bland fågelalbumen..

Här kommer det ett litet axplock..

                                                                                                                                                                                        


  Önskar er en Underbar Helg med Vackert Väder

Av Maria Selberg - 14 juni 2011 14:13

Det har varit ett tag sen man var inne på bloggen och skrev något märker jag..

Jag får helt enkelt skylla på att jag inte haft tid. Solen har helt enkelt sett till att jag har varit ute istället för vid datorn, vilket iof är bra..  Lite vitaminer är aldrig fel..

Sen har vi fått utökning i familjen också.. Lilla Ronja har flyttat till oss nu!!!!

  Det känns bara hur bra som helst.. Hon och katten har fortfarande inte börjat kramats än, men dom kan iallafall gå förbi varandra utan några större problem.


I morgon har barnen skolavslutning. Då ska jag vara ledig hela dagen. Får hoppas på lite värme och helst lite solsken!


Ska försöka hinna med bloggläsning hos er alla.. Förlåt..

                   Ha en trevlig Tisdag

Av Maria Selberg - 9 juni 2011 15:08

  En helt underbar dag och kväll hade vi igår-och i dag! Solen skiner, värmen trycker.. inte ens lite fläktande av vinden, men vad gör det?!

Jag klagar INTE! Det är nästan så man ska gå ner till sjön och ta sig ett dopp senare i kväll, efter brännbollsturneringen med lilljäntans klass.

Jobbat har jag gjort i dag också, det känns riktigt bra.. Men lillkillen är fortfarande sjuk och gubben är hemma. Får hoppas att det går över snart, för man vill verkligen inte ha feber när det är så varmt som det är nu.


Passa på och njut av det vackra varma väder vi har och ha en trevlig kväll!

Av Maria Selberg - 8 juni 2011 12:10

Nu var det dax för nästa barn att åka på förkylningen. Lillgrabben hade 39 grader i går kväll, så det var bara vackert att stanna hemma i dag. 


Helgen har varit en ganska härlig långhelg. Vackert väder och ganska lugn och ro. Men någon tältning blev det inte av. Sonen började med sin hosta redan på fredagen så vi vågade inte riktigt chansa.. Hunden Ronja är fortfarande hos oss. Hon är en så fruktansvärt mysig hund på alla sätt och vis. Tyvärr är katten fortfarande lite skeptisk, men han har vågat sig fram och nosa på henne iallafall, så hopp finns.

Några bilder har det hunnit blivit iallafall, men mest på Vovven. Några har jag hunnit lagt ut på hemsidan men många är kvar i kameran. Här kommer det ett litet smakprov..

http://blandat.mariaselberg.se/#27


I morgon väntar en arbetsdag- äntligen! Det är härligt att kunna vara hemma, men usch vad less man blir... Längtar till att vardagen ska vara som vanligt igen.


Ha en trevlig Onsdag

Av Maria Selberg - 1 juni 2011 13:16

Skit väder!!! Tanken var att familjen skulle åka upp till fjällen i morgon på en härlig fjällvandring odyl. Nu visar det sig att himlen har bestämt sig för att hälla ner regn i 10 dagar där uppe. Bara för att man har varit laddad för denna fjällvandring hur länge som helst.. Vi skulle ju testa hur vovven gillade det där med tält osv.. Nu får vi göra det hemma istället, för här verkar det ju bli hyffsat väder iallafall.

Men lite deppad är jag allt!

Vi kikar på eldhimlen i stället så kanske humöret vänder.

 


Ha en trevlig Onsdag!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards