mariafoto

Alla inlägg under februari 2011

Av Maria Selberg - 28 februari 2011 14:31

Jag börjar med att Tacka alla ni som har kommenterat här i bloggen och på hemsidan på mina "porträttövningsfotograferande". Det är jätte nyttigt och väldigt roligt och så klart väldigt svårt. Man lär sig hela tiden och tillslut så kanske man kan börja känna sig nöjd? Tack för att ni orkar och ids kommentera, man behöver utomståendes ideer och synpunkter så fortsätt med det är ni snälla..


##################################################
#####################

Helgen har spurtat på som vanligt.

Väldigt mycket sportande- åtminstone i tvsoffan. Jösses vad man blir slut efter 3 mil på skidor  .......

Ja just det, Corina var förbi på fredagen. En massa skitsnack blev det som vanligt, och väldigt lite fotande för en gångs skull. Men hon fastnade i allafall på ett..  


Jag har faktiskt rört på mig lite grann.. De dagliga promenaderna är inte missade. Sen var det ju ett riktigt underbart väder också, hela helgen. Lite bus i backen och så klart lite pimpling. Jag övervakade bara så det inte blev något fusk, nog så viktig uppgift..

    "Är det ingen som kan dra mig?? Det börjar kännas i benen".......

   

Så klart, måste ju katten också få åka.. Ganska så kul-åtminstone ett tag.


   

Sen måste man ju även kolla hur mycket snö som man kan få ner från ett träd?!

 

Vilket visade sig vara en hel del..

  


äh, vi avslutar med den här, bara för att jag tycker den är såå fin.

   


Hoppas ni har haft en bra helg och att ni får en bra Måndag kväll. 

Av Maria Selberg - 25 februari 2011 10:59

Här kommer ett litet axplock från veckans övning. Som vanligt är jag väldigt tacksam för kommentarer. Gå gärna in på HEMSIDAN och kommentera under varje bild. Vissa har lite halvdåligt ljus men jag gillade bilderna ändå. Måste nog införskaffa en till blixt så man kan få mer ljus underifrån. Men det får bli ett senare problem.



Snälla, kommentera!!


Ha en trevlig Helg

Av Maria Selberg - 24 februari 2011 09:50

är det helg igen! Veckorna går så fruktansvärt fort. Man hinner ju inte göra ens hälften av det man tror att man ska hinna med. Den här veckan känns det nästan som om man inte har varit hemma någonting alls. Jobba, hämta barnen, laga mat, äta och sen ut på promenad. Har varit väldigt flitig på promenerandet de senaste fyra veckorna, tragiskt nog på bekostnad av annat. Tiden räcker inte riktigt till. Det är tur att vi går mot ljusare tider för då känns det som om man hinner med mer på något konstigt vis..  


Storjäntan kom in på musikklass i går också. Hon var såå glad! Och jag känner mig också glad för då vet jag ju att hon får hålla på med sådant som hon gillar.    


Sen hade jag min porträttövningskväll i går också. Det kanske gick bra, jag har inte kunnat kolla igenom bilderna ännu för datorn var inte min vän i går kväll.   Direkt när jag försökte öppna bilderna så somnade datorn. Endast tre bilder hann jag titta på innan jag gav upp för att istället gå och lägga mig, vilket visade sig vara klokt. För huuu vad trött jag är i dag! Tur att det snart är helg, så man får "vila" upp sig..  Ska åka till stallet i kväll och väcka upp rygg och magmusklerna sen blir det nog att försöka ge sig på datorn igen och hoppas på mer tur än i går. Så snart får ni risa och rosa   gårdagens bilder också.


Ha en trevlig Torsdag!

Av Maria Selberg - 23 februari 2011 14:41

..underbart väder det är idag!

Träderna är alldeles gnistrande vackra, och "lagomt" kallt är det också. Det märks att det är varmare grader som är på ingående.

Kanske lite vårkänslor som börjar smyga sig på- Hoppas!


Ska exprementera i kväll med porträtten igen. Grannen är förberedd och förhoppningsvis laddad. Minneskorten tömda och stativet redo. Man blir lite nervös faktiskt...  


Hoppas att så många som möjligt kan ge ris och ros när resultaten från kvällen är utlagda på hemsidan. Där kommer de att ligga under fliken "svartvitt".

Tacksam för alla råd som ni kan ge mig.


Hoppas att alla har haft en bra Onsdag och att ni hinner ge er ut i det vackra vintervädret i dag!




Av Maria Selberg - 22 februari 2011 08:06

Tisdag! Många minusgrader ute, men vad gör det... Det är ju faktiskt ljust på mornarna!

Började morgonen med att bli lite avis på kemimannen... Han har ju kunnat börja fotografera fåglar, och dessutom i vatten! Vi har bara is överallt!!! Inte en stackars fågel, förutom talgoxar och andra småttingar som kastar sig över fågelborden i vild panik. Men hoppet börjar infinna sig- Det kanske blir vår snart ändå.. Ja,ja man får väl fota annat då tills vårfåglarna dyker upp igen....

Har fått godkännande från grannen angående en till porträttfotografering också. Ska bara hitta en bra dag/kväll till det ändamålet. Ska testa mitt fasta objektiv och kolla om effekterna blir till sin fördel eller inte. Jag tror ganska mycket på det, så hoppas hoppas!! Övning ger färdighet- och öva det ska jag.


Hoppas ni får/har en bra Tisdag!  






Av Maria Selberg - 21 februari 2011 12:07

Promenerade i det vackra, kyliga vädret i Lördags. Här kommer ett bildspel ifrån den dagen..



Känner att man börjar längta efter våren och sommaren nu. Planerar för fullt inför någon fjällvandring. Det känns som om jag skulle vilja fota något annat nu ett tag. Fjällvärlden är vacker så det känns som ett kul fotoprojekt att ge sig in på.

Sen ska jag ju fortsätta med porträtten också, har bara inte haft tid för det ännu.

Längtar efter att få jämföra första och andra gången på samma "objekt".

Ha en bra Måndag!

Av Maria Selberg - 20 februari 2011 21:52

Oj vilken helg det har varit.. Fredagen fick ett lite annorlunda slut.. Fick ta mig till Akuten med äldsta jäntan innan arbetsdagen var slut. Hon hade fått en isklump i ansiktet och näsan såg inte kul ut.. Vi ville ta det säkra före det osäkra och åkte in med henne. Tur nog så var den inte bruten men hon såg inte vacker ut- stackarn. Sen blev det stress och skynda sig i väg att inhandla div kalasgrejer. Den andra jäntan var hemma och väntade på att hennes kalas skulle börja. Men jag hann. 10 minuter innan alla barn ramlade in i huset så var jag hemma. Underbart med en puls på 150 på en fredag! Kalaset flöt på bra, trots 12 barn i huset. Musiken var på hög nivå och alla dansade och hade kul. När det blev "lugnt" tog jag fram stavarna och promenerade iväg- behövde rensa hjärnan, och vad är bättre än att stavgå i kylan och mörkret?!


Lördagen började betydligt lugnare. En långpromenad med kameran i härligt solsken och ett gäng minusgrader. Mysigt! Sen var det dax att svida om till festklädsel. Var bortbjudna på middag. Lämnade barnen hos mina föräldrar och brummade iväg. Stämningen var på topp! Ett makalöst fint arrangemang hade värdparet ordnat. Man kändes sig nästan som om man var på någon slags nobell middag eller dyl. Väldigt fint dukat.

   Och sen var det en mycket trevlig 3 rätters meny som väntade. Lite spel blev det också, som avslutades med scharader.

Bevisat igen! Kvinnor pratar mycket, men säger inget viktigt, men däremot så är dom(vi) ena riktiga kroppsspråks läsare. Killarna vann alltså när det var beskrivningar, och vi i scharader. Rättvist... Söndag har det också hunnit varit. Halvtrött, men har promenerat en sväng för att försöka vakna till. Gick sisådär. Lite bättre blev det dock. Fick sen sätta oss i bilen och åka till kyrkan för att höra jäntan och hennes band spela. Man blir så stolt. Dom är så duktiga. Tacobuffe´ nalkades efter showen. En riktigt trevlig Helg med andra ord.


Ha en trevlig Söndagkväll i tvsoffan!

Av Maria Selberg - 20 februari 2011 20:19

Här kommer ett bildspel från Lördagens bordsarrangemang..


För att få bilderna i fullstort format- klicka på "fyrkanten" längst ner till vänster..

Ha en trevlig Söndag!

http://blommor.mariaselberg.se/#20

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards