mariafoto

Alla inlägg under juni 2012

Av Maria Selberg - 21 juni 2012 07:40

                         

Av Maria Selberg - 20 juni 2012 08:21

   

                                 


Detta var min ved-kompis häromdagen.. Så nu är veden kapad, klyven och instaplad! Precis i tid innan midsommar!!



Av Maria Selberg - 18 juni 2012 15:16

            

Av Maria Selberg - 12 juni 2012 11:15

    

Solen värmer och man blir så glad i hela kroppen!!

       

Roade mig med att sätta ut alla blommor i går efter jobbet. Nu får man bara hoppas att värmen håller i sig så dom inte fryser ihjäl.. Kom även på att jag inte hade sått ngn gurka i år så jag passade på att ordna det också. Det lilla plastväxthuset fick komma fram igen för det ändamålet. Hoppas att det kommer att fungera bara- det är ju inte så stort, om man säger så..

Jordgubbsplantorna har förökat sig rejält sen förra sommaren så där gjorde jag också ett litet ryck :)       


Sen var det ju fotbollsmatch i gårkväll. Det som skulle bli en drömstart för Sverige blev en mardröm.. Förhoppningsvis går det bättre på nästa?!


Ikväll har lilljäntan sin sista match innan sommaruppehållet. Håller tummarna..


Trevlig Tisdag till er!



Av Maria Selberg - 11 juni 2012 06:45

 

I dagarna kommer skatteåterbäringen, vissa verkar redan ha fått sin. Frågan är : Vad ska man göra med alla "överblivna" slantar som dimper ner i plånboken?? För min egen del så tror jag nog inte att det blir något speciellt, pengarna brukar ändå ta slut tids nog.. Men nog vore det roligt att få unna sig något....


       

Snart är det skolavslutning för barnen, så då får man hoppas att värmen också kommer så det blir lite bad i sommar. För det är ju inte sommarlov utan badning!!!

     


Snart har jag gått igenom alla bröllopsbilder. Satt och malde på i helgen all ledig tid som fanns att tillgå när det inte var fotboll på tv´n eller i live-form. Ska bara få godkänt av brudparet så ska jag publicera delar av bilderna här på bloggen och hemsidan.


Avslutar dagens inlägg med att skrika : Heja Sverige!!!




Av Maria Selberg - 7 juni 2012 06:00

  

Efter en ledig dag mitt i veckan så är nu "ordningen" återställd...

 

       


Bröllopsfotograferingen gick hyffsat i lördags, trots regn och blåst. Har inte gått igenom alla bilderna ännu, men det kanske hinns med i helgen om man har tur.  


 


Det nya objektivet är jag fruktansvärt nöjd med. (macro 1:1 Tokina AT-X M100/2,8) Skarpt och härliga färger. Sen känns det perfekt att ha ett objektiv som man har nytta av det både inom macro, porträtt samt ute i naturen- till och med fågelbilderna blir helt ok om dom inte är allt för långt bort...

Det kommer nog att vara kvar i min ägo rätt länge gissar jag..    

Nu är det bara ett vidvinkel som saknas.. Kanske kanske...


I morgon börjar fotbolls EM!!    

Polen mot Grekland... Kanske en perfekt tidpunkt att sitta i soffan??


  









     

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards