mariafoto

Alla inlägg under juli 2011

Av Maria Selberg - 28 juli 2011 08:39

Sitter och har bloggtorka- totalt!!

Det enda som cirkulerar i min skalle just nu är semestern som ramlar in efter i morgon. Den är så efterlängtad.


Bloggen tar nog också semester nu i tre veckor, gissar jag. Det är möjligtvis om vädret känner för att bli riktigt dåligt i några dagar så man har lyckats göra allt det där som man nu har lämnat för att solen har värmt en med sina varma strålar.

Hemsidan har jag tänkt att prioritera i semester. Jag har så fruktansvärt mycket bilder som inte är igenomtittade ännu. Kika gärna in där med jämna mellanrum om det är någon uppdatering. Sen blir jag väldigt glad för kommentarer också!


Jag önskar er alla en jätte härlig semester! och till er som redan haft eran önskar jag en riktigt trevlig helg!


Slutligen tar vi en bild på det som jag inte önskar bli så mycket av under min semesterledighet...       

Av Maria Selberg - 22 juli 2011 15:44

                        


Sitter och håller på att svettas bort här på jobbet. Det är 27 grader ute och 28 grader här inne.. Inte blir man så värst snabb i huvudet inte!

Räknar ner minuterna innan det äntligen blir helg. Är helt slut. Det börjar kännas som om man behöver semester, men jag har fortfarande en vecka kvar innan den känslan får infinna sig på riktigt.


Äntligen så är min hemsida nu uppgraderad så att jag kan lägga in lite mer bilder där. Lite har jag hunnit med men det kommer väl någon regnig dag då man kan sitta vid datorn en längre stund och ladda ner. Datorn där hemma är överfull med foton som inte har hunnit landa någonstanns. 


Cyklade mina 2,5 mil till jobbet i går också. Vädret var kanon för det ändamålet, åtminstone på morgonen. När jag sen skulle hem så var det så kvavt i luften att man nästan inte fick in någon syre alls- skitjobbigt!!!

Lite träningsvärk har jag idag, kan jag upplysa er om. Det är några stackars muskler som har legat i dvala tror jag, men det ska vi råda bot på. Nästa vecka kanske det blir ngr fler cykelturer om bara vädret tillåter.



Näe, nu ska jag stänga butiken och pallra mig hem till uteplatsen och det luftade vinet (för hoppningsvis).


Önskar er en jättehärlig fredagkväll och helg!


       

Av Maria Selberg - 18 juli 2011 10:54

Ny arbetsvecka hägrar. En helt perfekt helg fick vi, Lördagen var en typisk städdag då regnet öste ner hela förmiddagen. När himlen lugnade ner sig tog jag och Ronja en sväng i skogen och plockade blåbär. Eller jag plockade och Ronja åt direkt från blåbärsriset. Blåbärspajen blev riktigt god som vi åt tillsammans med Corina och hennes familj. Söndagen blev betydligt bättre om man är beroende av väder och vind. Solen sken och gräsklipparen fick sig en rastning samtidigt som gubben trimmade bort lite sly runt gården. God mat (grillat) före man landade i soffan och såg på finalen i fotbollsVM. En riktigt härlig helg, med inte så många måsten. Perfekt!!!


                                Önskar er en trevlig Måndag

Av Maria Selberg - 15 juli 2011 15:33

Önskar er alla en riktigt TREVLIG HELG!!

  

Själv kommer jag nog att sitta och peta navelludd tillsammans med ett glas rött på altanen hela helgen, åtminstone känns det så nu efter en varm och arbetskrävande arbetsdag!

 

Tjohej!


Av Maria Selberg - 14 juli 2011 08:23

Här kommer det lite bilder från min första exprimentdag i Garagestudion.

Grannjäntan och mina egna fick agera försökskaninen. Är fortfarande inte helt överens med ljuset, så det är bara att fortsätta öva så kanske det blir bättre med tiden.

                                                                                                                    

Av Maria Selberg - 11 juli 2011 10:34

jaha.. då var semesterveckan slut.. åter till verkligheten.

Men vilken vecka! Strålande sol, en massa bad och helt underbara kvällar på uteplatsen.


Chockade kroppen i morse. Först för lite sömn (4h) och sen starta igång benen med en nästan 3 mils cykeltur. Konstigt vad pigg man blev. Kom till jobbet nästan en timme för tidigt, men det var rätt så skönt att få trappa ner pulsen med en kopp te och lite tidningsläsning.

Får se hur hemvägen ska gå, benen blir ju lätt lite stubbaktiga efter ett tag. Bra träning är det dock, så man får väl helt enkelt gilla läget.

Om vädret tillåter så blir det nog fler sådana cykelturer under mina tre veckors arbete innan semester trillar ner igen.


Har inte varit inne på datorn nästan alls under hela förra veckan, har börjat kikat in på lite bloggar för att uppdatera mig vad som händer runt omkring i vårat avlånga land.


Riggade upp lite studiobelysning i helgen, hängde upp gardiner och plåtade lite frivilliga ungar. Får inte till ljuset riktigt men man får väl testa sig fram. Har inte hunnit kolla igenom bilderna ännu, men när det är gjort så slänger jag ut ngr här på bloggen för lite kritik.


Hoppas ni har det bra allihopa!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards