mariafoto

Alla inlägg under november 2011

Av Maria Selberg - 22 november 2011 15:25

porträtt..

   


Trevlig Tisdag!

Av Maria Selberg - 21 november 2011 13:20

jaha, då var den här helgen också slut..


 

ungefär så här känner jag mig också.. vill helst bara slänga mig ner på golvet och gömma mig bakom ett par mörka glasögon och en hatt!


Snön visade sig som hastigast på söndagen- försvann ungefär lika snabbt..

Mellan barnet hann iallafall bygga en liten liten snögubbe innan allt försvann, så hon har hunnit få vinterkänslor i allafall.


Fredagens disco med klass 1-3 avlöpte utan några större fadäser.. väldigt hög volym var det- man blev alldeles slut- och det var inte musiken som var hög utan allt stim och tjo som blir när det är massvis med dansande barn i en och samma lokal.. Kul hade dom haft och det är ju huvudsaken, sen får mamma ha hur ont i huvudet som helst utan att få klaga!  Man kanske börjar bli "gammal" ???


Roat mig lite med studion i helgen också..  Ronja var väldigt snabb på inta sin plats! Man får ju så mycket uppmärksamhet när man är på den sidan av kameran!!!

 

lite julkänning verkar hon iallafall ha :)


 



Sen tog jag några till också- ungefär lika seriösa...

   


Nu avslutar vi denna dag med att dra ner hatten och slänga omkull oss på golvet igen!

 




Av Maria Selberg - 18 november 2011 13:05

Ännu en vecka har gått.. fortfarande ingen inspiration till bloggande... Snön lyser med sin frånvaro och det är fortfarnade becksvart ute. Huset är inte städat denna vecka heller, och tvätthögen bara växer- usch vad allt är tungjobbat. Fotat lite har jag gjort, men mest på jobbet... Har packat i hop den för att förhoppningsvis kunna använda den hemma i helgen.. Vill ju exprimentera lite med ljussättningarna och bakgrunderna ordentligt. Frågan är bara vem som ska få den härliga uppgiften att posera?!


Ikväll så ska jag vara partymamma på skoldiscot för mina små, medans gubben ska se på storjäntan när dom körar tillsammans med Marching for life gänget som uppträder i kväll. En fullspäckad kväll som förmodligen kommer att bli jätterolig för oss allihopa.


önskar er en trevlig kväll och helg med ännu ett inlägg utan foton :(



Av Maria Selberg - 14 november 2011 14:10


En man står i sovrummet & klär av sig naken framför sin hustru som ligger i sängen och läser.


Under stripteasen frågar han förföriskt:


- Vad är sexigast? Mitt manliga ansikte, min breda bringa eller min läckra rumpa?


Hans fru tittar som hastigast upp från sin bok & svarar :


- Ditt sinne för humor, älskling...




   




Lille Peters föräldrar har just flyttat ifrån varandra. En dag säger Peter till sin mamma:


-Jag tror att pappa kommer hem snart!


-Varför tror du det, lilla gubben, frågar mamman.


-Jo, för han har glömt sin snopp i din byrålåda........:)))




   




Pigan städade i herrskapets sovrum, hon dammsuger under sängen då något fastnar i munstycket. Hon kollar vad det är, och drar ur en kondom från munstycket. Hon ser frågande ut , tar med kondomen till frun i huset och frågar, ursäkta frun men VAD är det här för något???


Frun tittar frågande på pigan. Men herre jisses vet du inte det?? Har du aldrig älskat någon gång??


Pigan tittar storögt på frun. Ååå... jo då det är klart jag har... men aldrig så skinnet ramlat av.....


   


Den unga kvinna skulle dra ut en tand och tandläkaren sa att detta normalt inte skulle göra ont.


Han lutade sig över henne, men sedan sa han förskräckt: - Fröken du håller i mina testiklar.

–Ja, jag vet, sade hon leende, och vi skall inte göra varandra illa, eller hur? !!!!!!!

  



En läcker brud vinkar till mannen, han tycker att han känner igen henne.


- Känner jag dig? frågar han.


- Om inte jag tar fel så är du far till ett av mina barn?


Han börjar fundera på den enda gången han har varit otrogen och säger:


- Shit! Är du den där strippan som jag satte på på biljardbordet på min svensexa medan kompisarna såg på, och din väninna piskade mig med våt selleri?


- Nej, jag är din sons klassföreståndare

  




Börje satt på trappan och sög på sin pipa.


- Jag tror du tycker mer om din pipa än vad du tycker om mig, gnällde hans hustru.


- Ja, det kan du ge dig på, muttrade Börje. För det fina med pipan är att man kan skruva av huvudet när den är sur


  




Lille Liam frågar sin farmor, - Hur gammal är du ?


Vet du , det har jag glömt, svara farmor.


Liam säger -Men dra ner underbyxorna och titta efter då.


Nej men Liam , så får du inte säga, fy dig !


- Men i mina kalsonger står det i alla fall 4-6 år :-)

  






Det gäller att hålla sig i form. Min mormor började gå fem kilometer om dagen när hon var sextio. Idag är hon nittiosju och vi har ingen aning om var hon är någonstans...


  




Rörmokaren ringde flera gånger på dörren, men ingen öppnade.


Precis när han tittade genom brevinkastet, så gick kvinnan fram till dörren naken, och tittade genom tittögat, för att se vem det var.


Då hör hon rörmokaren genom brevinkastet:


-Hej krulltott, har du mamma hemma?!?





Av Maria Selberg - 14 november 2011 10:12

God morgon på er där ute!


Fortfarande är det plusgrader ute- i November!! Var är snön???


Fotograferingen i Lördags gick helt ok. Riktigt roligt var det och de små fotomodellerna skötte sig exemplariska!

Det här måste jag göra fler gånger! Kanske kommer det ngr bilder på de små liven lite senare..


Annars så har jag inte gjort så mycket i helgen.. Fars dag var det i går, och det blev inte så avanserat. Barnen grattade sin far med massvis med choklad i alla de former och smaker. Och själv så grattade jag min far på ett väldigt enkelt sätt- En stor kram- Firandet ska vi ta nästa helg då han inte har lika mycket att göra.


Avslutar med ngr bilder på storjäntan...


       


Trevlig Måndag!


Av Maria Selberg - 11 november 2011 13:43

Har plockat hem studiobelysningen nu inför helgen. Köpt flera meter tyg i både svart och vitt. Börjat rota fram ställningen till bakgrunden, mer har jag inte hunnit. I kväll ska jag ta fram min "händiga" sida och försöka få det att se ut för något också..

I morgon väntar mina första försökskaniner i skarpt läge med min nya utrustning.


Får se hur det går- om det blir några bilder att visa återstår att se...


 


Önskar en Trevlig Helg till er alla där ute!

Av Maria Selberg - 11 november 2011 13:27

En man i en luftballong insåg att han kommit vilse. Han minskade höjden, fick syn en kvinna nere på marken, sänkte sig ytterligare och ropade till henne

"Ursäkta, kan du hjälpa mig? Jag hade avtalat ett möte med en person för en timme sedan, men vet inte längre var jag befinner mig"


Kvinnan svarade:

"Du är i en varmluftsballong ca 30 fot över havet på 57.41.47 grader nordlig bredd, och 17.12.47 grader östlig längd"


"Du måste vara tekniker" svarade mannen.


Det är jag sa kvinnan. Hur visste du det?


Tja, sa mannen, allt du sagt är tekniskt korrekt men jag är fortfarande vilse. Det enda jag fått ut av din hjälp är att jag blivit ytterligare försenad.


Kvinnan nedanför konstaterade: Du måste vara chef, Ja det är jag sa ballongflygaren häpet, hur kunde du veta det?


Enkelt, sa kvinnan, du vet inte var du är, du vet inte vart du ska. Du har stigit i höjden genom att vara uppblåst, du har träffat avtal som du inte är i stånd att hålla och du förväntar dig att folket under dig ska lösa dina problem.

Faktum är att du befinner dig i samma situation som du gjorde innan vi möttes, men nu är det plötsligt mitt fel!

 

 

----------------------

Trevlig helg på er!

Av Maria Selberg - 8 november 2011 14:45

                      

   


Tjohej på er!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

fotogalleri

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards